Therese Michaela

DAGENS KULA

Kategori: Allmänt

Kanske kan vara lite snäll och visa upp magen där våran lilla lill* ligger ;D Är i v 22, men man säger 21+3 alltså har jag gått 21 fulla veckor och 3 dagar :)

Sitter här och dricker smoothie nu.. ska till affären senare och handla en till fil och massa frukt och Godmorgon-juice med järn och folsyra..
Sen ska jag hämta ut mitt paket med inredning också som ligger och väntar på mej
:)

Trevlig dag!



Nya mysbyxorna och lilla älskling i magen ;D




Om Barnet:
Nu väger bebisen nästan 430 gram, är ungefär 28 centimeter lång från hjässa till häl och har samma proportioner som en nyfödd bebis, om än lite spinkigare eftersom bebishullet inte utvecklats ännu.

Bebisens fem sinnen utvecklas dagligen.
Smaklökar har bildats på tungan och bebisen har nu känsel. Bebisen experimenterar med känseln genom att stryka sig över ansiktet och känna på olika kroppsdelar. Ögonlocken täcker hela ögonen.
Lungblåsorna utvecklas men de är vattenfyllda hela tiden i magen. Vätskan pressas ut vid födseln. Om det är en flicka utvecklas slidan den här veckan.

Kommentarer

  • josse säger:

    hej MEN så liten du är gumman, skönt för dig, herregud du är ju över halva tiden, du kommer säkert ha en liten minimage när du är höggravid:). ja vet, körkortet ska man va 100 procent fokuserad på när man läser men ett tips tessi, ta det nu när du har chansen att va ostörd;), nåt jag verkligen ångrat vill jag lova, hade velat tatt det när jag vänta ella;). ett litet tips bara=) allt bra annars? kram

    2010-08-18 | 18:01:43
    Bloggadress: http://jjosephineericsson.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Å så sött börjar bli en kula nu ju :)

    Den ser ut att ligga högt magen va? Min var låg så du får nog en lite flicka ;)



    Jepp ses vid pressen på söndag :)

    Men vi lär väl hörs innan dess ;)

    Puss

    2010-08-18 | 19:11:02
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
  • Jenny säger:

    Ja det finns så mycket skrock och det är ju sällan det stämmer. Men jag har ändå fått en känsla av flicka :) Ska du ta reda på det innan? eller ska du hålla dig hehe :)



    Jo det är bra här! :))

    Själv då?



    Puss

    2010-08-18 | 23:15:09
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com

Kommentera inlägget här: