Therese Michaela

MÅNDAG

Kategori: Allmänt

Hej och hå!

Idag tog jag rask promenad BM för att checka av lillen lite.. och allt så jättebra ut! :) Växer som den ska, fast att jag har liten mage enligt ALLA. Mina värden var fortfarande på topp och jag mår så sjukt bra.
Rena hälsokuren att vara gravid för mej! Jag lyssnade på lill*´s hjärta också som slog så fint..
Hjärtslagen var 151 denna gång, fortfarande en tjej enligt myten ;P , men sånt vet man ju aldrig???

Tog reda på om vattengympan också.. ska på information om den nästa tisdag, så får vi se vilka dagar det blir sen. Kul och skönt att avlasta svanken lite.. eftersom jag bara promenerar mest/ tränar lite lätt nu, så kan det vara skönt att variera med nått annat..
lite mjukare, men ändå effektivt.

Nästa träff med barnmorskan blir om en månad, sen blir det bara 5ggr till och där i en av dom 5 gångerna ska jag göra ett till UL för att se hur moderkakan ligger, så att den inte blockerar utvägen för älsklingen, för är det så, så blir det ett snitt ist, men det räknar jag inte med änsålänge eftersom moderkakan brukar följa med och växa uppåt med bebisen och som det känns nu så har den gjort det eftersom jag känner lill* på höger sida också nu ;D
Och så ska vi på en föräldragrupp emellan också som handlar om andning, olika bedövningar under förlossningen (jag ska bara köra med lustgas/ västerviksbedövningen och koncentrera mej på att andas rätt, bada och duscha också ist för ryggbedövningen, EDA:N) och till sist så får vi se en förlossningsfilm tror jag :)

Sen efter det är det dax! ;D

oj, vad fort det går egentligen.. Jag har räkant ut att det är 18 veckor kvar tills bebisen tittar ut, fatta, bara 18 veckor..
Jag blir helt extas när jag tänker på det :D


Kommentarer

  • Jenny säger:

    Ja vi kan väl höras av nån dag, vi bor ju nära ;)



    Det där med duschandet klarade jag inte av under förlossningen, blev bara så rastlös av att sitta och spola där med vattnet så det hjälpte knappt haha!

    Men att bada ska ju hjälpa säger dom :)

    2010-08-16 | 22:46:59
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
  • Elin säger:

    Hej på dig!



    Jag börjar fundera på om jag har låga blodvärden eller nåt. Sitter just nu och väntar på att kunna ringa till min barnmorska för att fråga hur blodproverna såg ut. Igår låg jag och grät för jag hade så ont i huvudet och det blev bara värre och värre. Till slut hade jag migrän. Har lite ont nu oxå så snart har jag haft den här j*vla huvudvärken i tre veckor i sträck! Hoppas att den försvinner snart. Jag har tagit mig igenom illamående som tur är och jag slapp kräkas (så skönt).

    Mår du bra nu? Hoppas det.

    Jag längtar tills magen växer. Nu är det en liten liten bulle bara.

    Nu ska jag ringa min barnmorska, önska mig lycka till.

    Ha det bäst!

    Hörs snart igen!

    Kramar Elin

    2010-08-17 | 08:10:30
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/elinalenteg
  • Jenny säger:

    Ja ska vi köra filmkväll på söndag igen då?? :) Om du kan? Min karl jobbar kväll då. Och isåfall får vi se till att hitta en BRA film :p



    Jo det bästa är väl egentligen att slippa Eda´n eftersom den stannar upp värkarbetet. Vi får hoppas att det går så snabbt för dig att du klarar dig utan :)

    Puss

    2010-08-17 | 09:54:32
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com

Kommentera inlägget här: