Therese Michaela

DET HÄR TRODDE JAG OM GRAVIDITET

Kategori: Allmänt

- Att jag skulle ha värsta cravings och att Johan skulle få åka iväg mitt i natten och köpa typ godis/eller annat ätbart: Eh, nej.. skulle inte tro det, hade isåfall mer craings vid pms och som icke gravid ;P

- I vecka 30 skulle jag vara närmast (HÖG)HÖG-gravid och vagga fram:
Men icke, än springer jag fjäderlätt i trappen ner i källaren etc..
Är ute och promenerar, kör vattengympa och kan ha ALLA mina kläder,plus samma storlek som jag hadde innan min gravve..
Vart lillen ligger kan man ju undra??? Längst in i ryggen måntro???

-Så fort man kom över v 14 så skulle man vara lugn:
Trodde jag ja. Sen var det ju oro att komma förbi v 25 så bebisen skulle klara sej om den föddes, komma förbi v 28 så den klarar sej osv osv..
Jag tror att oron över lilla älsklingen inte kommer att gå över förän jag är dådär en 90år och lämnat denna jord ;P

Och det här trodde jag INTE


-Bröstförändringarna: Skulle lätt kunna amma redan nu! Blanda oboy till både mej och Johan, flera ggr om! ;P hahaha!!!
Har man inte BH så blir det 2 STORA runda ringar med mjölk på tröjjorna och mina forna B/C-kupor är ett minne blott kan jag säga ;)

-Att man mår sååååååå illa, såååååå länge:
Kräks heeeeeeela graviditeten mer eller mindre, från v 7-19 3-4ggr om dagen, gärna kvällsmaten också.. Oh jag håller faktiskt på fortfarande emellanåt, på morgnarna som tur är.. så det inte är på kvällen numer! :)

- Att man har 5 L mer kiss i sin blåsa än vad man tror: Har kissat sådär en 7ggr nu den senaste timman??? :O
Toalättpappret här hemma har blivit dubbelt så dyrt de senaste månaderna.

-Att man kan älska ett liv så mycket redan nu <3: Åååh, lilla älsklingen vad vi längtar efter dig!!!!!! <3



Nytagen bild på magen idag ;D
Vecka 30 imorgon ,wihooo!

Lillen<3 och nya långklänningen..

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Hahaha ja sådär är det från den stunden man är gravid och sedan när man blir mamma ligger nerverna utanpå kroppen hela tiden!! Helst skulle man ju lägga ut kuddar över hela världen så inte ens guldklimp skadar sig men man får lägga band på sig...hehe :)



    Bra att du har så mycket mjölk! Hoppas du kan amma länge sedan det är ju så mysigt :)



    Puss puss

    2010-10-09 | 22:50:34
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
  • Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag säger:

    Hihi, en graviditet blir sällan som man tänkt sig. :-)

    2010-10-11 | 07:17:59
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: