Therese Michaela

VAD TOKIGT!

Kategori: Allmänt

Idag tog jag en sväng på stan.. men en snabb sådan.. usch, var inte kul att vara utan Milo i hela 2 timmar ;p det var förjävligt rent ut sagt!!!! Nu tänker nog många att jag har gått och blivit heeelknäpp.. men jag kan inte vara utan honom helt enkelt. :D Thats it!

En sak jag INTE fattar är hur vissa nyblivna mammor lämnar bort sina barn/ skaffar barnvakt så tidigt???
Jag skulle aldrig göra det nu lixom.
Denna fantastiska tid kommer ju aldrig mer tillbaka.. men Grand, Otten och Hugo står ju lixom kvar och väntar, men det gör ju inte denna tid. Jaja, smaken är som baken :D

Köpte iaf en söt radio att ha i köket för endast 99kr..
Så blev det lite snyggt nyinkommet från Gina. Och ett par tuffa jeans, skjorta och en tröjja till Milo.
Sen titta mamma förbi och vi tog en vagnpromenad inna det blev mörkt.

Nu är hjärtat piggelin här hemma. Sovit i stort sett hela dagen.. Men vi har ju och göra med stans nattuggla så... ;P

Herrå!

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Haha du är inte knäpp ;) Jag kände likadant minst de första halvåret... man kan festa klart innan man skaffar barn sen står ju som sagt krogarna kvar ;D

    Helt rätt av dig!



    Puss

    2011-01-08 | 11:21:11
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
  • johanna säger:

    Jag var ute igår och firade av rolla oc hade jättekul! Liam trivdes bra sin pappas famn under tiden och han skiner upp som en sol när han får komma till mormor och sova över vilket hon med gör. För oss funkar det utmärkt att ha barnvakt ibland. Njuter och uppskattar alla stunder med Liam men jag kan förstå föräldrar som uppskattar en stund för sig sjäva med. Viktigt att ta hand om varandra och inte glömma bort varandra. Härligt att läsa att ni mår bra. Han är verkligen jättesöt!

    2011-01-08 | 18:30:32
  • johanna säger:

    Vi mår jättebra Har haft familjemys precis och gosat i sängen alla tre och nu sover min prins. Tack så mycket.. Tror att ni kommer uppskatta det om ett tag så ni kanske kan gå ut o käka en romantisk middag eller liknande;) Jag tror att Liam var runt 2 månader tror jag när han sov hos mamma första gången. Nu är han snart 5 månader, min stora pojke! Ja, smaken är som baken;)att vara mamma är verkligen underbart. Unikt!

    2011-01-08 | 21:02:05
  • Jennie säger:

    Tycker inte heller du är knäpp, jag har inte lämnat ifrån mig Oliwer så jättemånga gånger och känner inte för att lämna bort honom så mkt heller för den delen. Känner som du att småbarnsåren går så himla fort och det man vill göra kommer ju att finnas kvar när de blir större. men visst är det viktigt med egentid också ibland. Kram

    2011-01-08 | 21:53:57
    Bloggadress: http://jenniemarina.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Tack vännen :)



    Hoppas på sol nästa vecka då så vi kan ta den där vagn promenixen :)



    Puss

    2011-01-08 | 23:24:24
    Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
  • johanna säger:

    visst går det fort. För fort. Det är helt normalt att känna känna ångest när man inte är nära sina små 24/7. Själv har jag tillåtit mig att få vara själv ibland utan skuldkänslor för Liam har det jättebra hos sin mormor. Det beror ju på hur man är som person men Fredrik och jag uppskattar våra ensamma stunder. Men mysigas och härligast är ju ändå familjemys!! Finns inget i världen som slår det. Kram

    2011-01-09 | 12:20:58
  • Anonym säger:

    Hur kan man lämna bort sitt barn över natten när den bara är två månader. Det låter hel korkat.

    Ammning? Okej om man inte kan amma av något själ, men pumpa ut och lämna bort en så litet spädbarn för att gå på krogen låter i mina ögon galet,ojoj.

    Som föregående talare, så kan man väll se till att ha levt klart sitt partyliv innan man skaffar familj/barn. Sen kan man ju gå ut med sina vänner nångång då och då, absolut, men inte under den tiden då barnet fortfarande är så litet och skört.

    Min dotter sov för första gången över hos sin farmor när hon va 1 ½-2år och då av egen vilja.

    Min son är bara tre månader så det skulle aldrig falla mig in och lämna bort honom nu <3



    Så Thess håller med dig helt och hållet.

    You goo mam :)

    Kram på dig och gullungen

    2011-01-09 | 22:59:21
  • tessie säger:

    Svar till Anonym:



    Oh, vad myysigt!



    Hur är din lillkille? Också en nattuggla som min Milo??? :D



    Har du nån blogg som man kan bli en trogen läsare i??? :D



    Kramar från mej och Milo

    2011-01-10 | 00:48:49
    Bloggadress: http://mizztessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: